יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    בית אבות סיעודי או מטפל סיעודי?
    יולי 4, 2018
    // מערכת דנאל

    הזקנה אינה קלה עבור אף קשיש. היא מלווה בדרך כלל בירידה ביכולות הפיזיות והמנטליות, ולכן בסופו של דבר הקשיש נזקק לעזרה בביצוע מטלות כאלה ואחרות. במקרים רבים ניתן להסתפק בעוזר/ת, שיעזרו במטלות הבית, או בבית אבות לעצמאיים, שמקנה לקשישים ללא בעיות רפואיות מורכבות, לנהל חיים חברתיים עם בני גילם, בתנאים סוציאליים המתאימים לרמתם הסוציו-אקונומית או אף יותר.
    עם זאת, כאשר מצבו של הקשיש אינו מאפשר לו לבצע מטלות בסיסיות כמו הליכה, אכילה, מקלחת או שליטה על הסוגרים, הוא יזדקק לעזרה סיעודית, אשר מתאפשרת בשני אופנים: בית אבות סיעודי או מטפל סיעודי. אז מה עדיף, מה יתאים לבן המשפחה שלכם ומהם היתרונות של כל אחד מן הפתרונות?

    בית אבות סיעודי

    בית אבות סיעודי הוא מוסד המאכלס בין כמה עשרות לכמה מאות קשישים, אשר מפאת מצבם הסיעודי נזקקים לטיפול סיעודי של צוות בית האבות. הטיפול כולל עזרה באכילה, מקלחת, מתן תרופות, סיוע בהתניידות ממקום למקום ועוד. בבית אבות סיעודי ישנו גם צוות רפואי הכולל אחות, רופא, עובדת סוציאלית ועוד. בתי אבות רבים, המתפקדים גם כבתי אבות לעצמאיים, מחזיקים אגפים המיועדים לקשישים הנדרשים לטיפול סיעודי

    אחד היתרונות הבולטים של בית אבות סיעודי הוא קודם כל בעובדה שהקשיש אינו בודד. הוא מוקף באנשים נוספים בני גילו, אשר הופכים חברים ושותפים לשיחה, ובנוסף, ישנם כמובן אנשי צוות צעירים אשר מקיפים אותו, כך שבניגוד לקשיש אשר תחום בדלת אמותיו, בית אבות סיעודי מציע לקשיש חיי חברה פוריים וענפים. בבית האבות ישנן גם הפעלות וחוגים, כך שהקשיש נהנה מחיי תרבות ומשבירת שגרה.

    במידה ואתם מחפשים בית אבות סיעודי עבור יקירכם, אנו ממליצים לבדוק את מידת הקרבה של המוסד לבתי חולים ולמרכזים גריאטריים, וכן את גודל הצוות הרפואי ביחס למספר המטופלים במקום.

    מטפל סיעודי

    מטפל סיעודי הוא אדם שצמוד לקשיש במשך 24 שעות ביממה, למעט יום חופש אחד בשבוע, בו הקשיש מקבל עזרה נוספת. המטפל הסיעודי הוא לרוב עובד זר, אשר דובר מעט עברית, אם בכלל. כאשר מדובר במטפל סיעודי שכבר נמצא מספר שנים בארץ, משפחת הקשיש יכולה לפגוש אותו ולהתרשם ממנו, אך במידה ומדובר במטפל סיעודי חדש, המשפחה תאלץ להסתפק בהתרשמות כללית על פי דברי סוכנות כוח האדם.

    ישנם קשישים ומשפחות אשר מעדיפות עבור הקשיש מטפל סיעודי ולא בית אבות סיעודי. היתרון במטפל סיעודי הוא היחס האישי והטיפול הצמוד והמסור מצד המטפל. הקשיש זוכה למענה לכל צרכיו במהירות, בניגוד למקום ציבורי, בו עליו להמתין לאיש צוות שיתפנה. אולם, מטפל סיעודי אינו בעל הכשרה רפואית כמובן, ולכן בעת הצורך, הקשיש יזדקק לשירותי רפואה חיצוניים.

    עם זאת, מטפל סיעודי יוצר קשר אישי עם הקשיש ומשמש במרבית המקרים לבן משפחה קרוב ואהוב על הקשיש.

    "עזרה סיעודית מתאפשרת בשני אופנים: בית אבות סיעודי או מטפל סיעודי. אז איך יודעים מה עדיף, מה יתאים לבן המשפחה שלכם ומהם היתרונות של כל אחד מן הפתרונות? חשוב שתבדקו את האפשרויות לפני שאתם מחליטים!"

    למידע אודות מטפלים לחץ כאן

    יש לכם שאלות על טיפול סיעודי לבן משפחה שלכם?
    קראו על שירותי המטפלות בבית של דנאל או התקשרו למומחים של דנאל
      95922*