מתכון לאריכות ימים
 מצב:  

 


   



דנאל סיעוד. קודם כל בני אדם!
 


 

 

 


   



דנאל סיעוד. קודם כל בני אדם!
 


 

 

  
מתכון לאריכות ימים

כולם רוצים חיים בריאים וארוכים, חלקנו ירשנו גנים כאלה ואחרים, שעלולים להפריע במשימה, אבל מרביתנו פשוט לא עושים כל מה שביכולתנו כדי להגיע לשם. קל לנו להיתפס לכתבות על מבוגרים, שמעשנים שתי חפיסות סיגריות כבר 60 שנה ורצים מרתון, ובאותה נשימה לאנשים שהקפידו על בריאות כל ימי חייהם והלכו בטרם עת, וכאן טמונה הבעיה. הרבה פרמטרים משפיעים על תוחלת החיים, ולא על כולם יש לנו שליטה, ובעיקר לא על הגנטיקה, אך הקפדה על מספר דברים, שכן נמצאים בשליטתנו, עשויה לשפר עבורנו את הבריאות ואת תוחלת החיים שלנו.

אוכלים בריא
לא סתם מכנים אוכל כצורך בסיסי לקיום, כדאי לעשות עצירה ולהתייחס לסוגיית המזון בכובד ראש, אך לא משקל, ולהכניס לגוף שלנו רק מה שבאמת חיוני וטוב לנו. ותתפלאו, גם פוטיפור שוקולד זה חשוב, כל עוד הכל נאכל במשורה.

כדאי להקפיד על תזונה נכונה, שתכלול: ירקות, פירות, דגים, דגנים, מזונות עשירים בחלבונים ודברי מאפה. חשוב לגוון בסוגי המזון ולחלק את הארוחות למספר פעמים ביום בדגש על מנות קטנות יותר, להקפיד על שתיית מים מרובה, לצרוך מוצרי חלב המכילים עד חמישה אחוזי שומן, בשר בקר רזה ובשר עוף (ללא עור). כדאי להמעיט בממתקים ובצריכת סוכר, ולהעדיף חטיפים אפויים על פני מטוגנים.

יש לקחת בחשבון שעם הגיל מערכת העיכול כבר לא עובדת כפעם, בנוסף תיתכנה התניות בריאותיות והגבלות. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם תזונאי ולהרכיב תפריט שיתאים למבוגר.

אין גיל לתרגיל
פעילות גופנית חשובה בכל גיל. אימון גופני מצוין לחיזוק השרירים, הלב, המערכת החיסונית, הזרמת הדם, שיפור מצב הרוח, הפחתת שיעורי תחלואה ושמירה על המשקל. חשוב להתאים את סוג הפעילות הספורטיבית למבוגר, ובמינון הנכון. למשל, הליכה יומית בפארק או בים ודאי תהיה המומלצת והרווחת ביותר.

הורה, מישהו בדק אותך?
ככל שמתבגרים עולה חשיבות הבדיקות התקופתיות, ככה רק לוודא שכל המערכות בגוף תקינות או אם יש היסטוריה משפחתית שצריך להיות ערניים לגביה. אם התגלתה בעיה, מומלץ כמובן לטפל בה בתחילת הדרך ולא לגלות מאוחר מדי.

לחץ ממושך משפיע על הבריאות באופן משמעותי. גם אם נדמה שאתם מצליחים להתמודד עם רגעי הלחץ, דעו לכם שיום אחד אתם עשויים לשלם מחיר כבד על חיים רוויי לחץ. ברור שלא ניתן להימנע מסטרס לחלוטין, אך כדאי לצמצם עד כמה שניתן את החשיפה לכך.

חברה, סיגריות ואלכוהול
יש להימנע מעישון על כל סוגיו, כולל נרגילה וסיגרים, שעשויים להיתפס לכאורה כלא מזיקים, אך הם מסוכנים מאוד.

צריכת אלכוהול מוגזמת פוגעת בבריאות ומסוכנת. עם זאת, נמצא כי שתיית כוס יין אדום ביום משפר את הבריאות.

קשרים חברתיים וחברים טובים מנעימים את זמננו, אך לא רק. אינטראקציה חברתית ומישהו לחלוק ולדבר איתו משפיעים גם הם על בריאותנו. כדאי למצוא מסגרת חברתית בה המבוגר יוכל למצוא עניין ושפה משותפת עם אנשים נוספים.
 

אף פעם לא מאוחר מדי
בדיוק כמו שאין גיל לתרגיל, גם אין גיל לתכנן תכניות ולהגשים חלומות. אדם שנמצא בתנועה תמידית הוא יותר ויטלי. נקודה. מי שיש לו עיסוקים בהכרח הגוף שלו יותר פעיל, המוח יותר חד, כל אלה בטוח עושים טוב לנשמה. למשל, תמיד ההורה חלם על שיעורי ציור או רצה לבקר בבקעת תמנע? קדימה, זה הזמן להרשם לחוג ציור ולצאת לטיול. זה לא רק מעורר חיים, זה גם משדר אופטימיות לסביבה.
 

מאה שנים של בריאות


יום הולדת יש רק פעם בשנה, וחגיגי מזה הוא יום הולדת עגול – 100!
בדצמבר האחרון זכתה לחגוג את המאורע המיוחד הזה פניה גינזבורג וציינה את האירוע המרגש עם השושלת המשפחתית: הבת שלה - בת 82, הנכדה – בת 53 והנין – בן 33. ואם תשאלו את פניה מה הסוד שלה? היא תגיד שהיא הולכת, מדברת ונעזרת רק בכדור שינה בלבד.
נאחל לכולם בריאות ואריכות ימים.

ליצירת קשר לחץ/י כאן

 לקריאת מאמרים נוספים
 

כולם רוצים חיים בריאים וארוכים, חלקנו ירשנו גנים כאלה ואחרים, שעלולים להפריע במשימה, אבל מרביתנו פשוט לא עושים כל מה שביכולתנו כדי להגיע לשם. קל לנו להיתפס לכתבות על מבוגרים, שמעשנים שתי חפיסות סיגריות כבר 60 שנה ורצים מרתון, ובאותה נשימה לאנשים שהקפידו על בריאות כל ימי חייהם והלכו בטרם עת, וכאן טמונה הבעיה. הרבה פרמטרים משפיעים על תוחלת החיים, ולא על כולם יש לנו שליטה, ובעיקר לא על הגנטיקה, אך הקפדה על מספר דברים, שכן נמצאים בשליטתנו, עשויה לשפר עבורנו את הבריאות ואת תוחלת החיים שלנו.

אוכלים בריא
לא סתם מכנים אוכל כצורך בסיסי לקיום, כדאי לעשות עצירה ולהתייחס לסוגיית המזון בכובד ראש, אך לא משקל, ולהכניס לגוף שלנו רק מה שבאמת חיוני וטוב לנו. ותתפלאו, גם פוטיפור שוקולד זה חשוב, כל עוד הכל נאכל במשורה.

כדאי להקפיד על תזונה נכונה, שתכלול: ירקות, פירות, דגים, דגנים, מזונות עשירים בחלבונים ודברי מאפה. חשוב לגוון בסוגי המזון ולחלק את הארוחות למספר פעמים ביום בדגש על מנות קטנות יותר, להקפיד על שתיית מים מרובה, לצרוך מוצרי חלב המכילים עד חמישה אחוזי שומן, בשר בקר רזה ובשר עוף (ללא עור). כדאי להמעיט בממתקים ובצריכת סוכר, ולהעדיף חטיפים אפויים על פני מטוגנים.

יש לקחת בחשבון שעם הגיל מערכת העיכול כבר לא עובדת כפעם, בנוסף תיתכנה התניות בריאותיות והגבלות. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם תזונאי ולהרכיב תפריט שיתאים למבוגר.

אין גיל לתרגיל
פעילות גופנית חשובה בכל גיל. אימון גופני מצוין לחיזוק השרירים, הלב, המערכת החיסונית, הזרמת הדם, שיפור מצב הרוח, הפחתת שיעורי תחלואה ושמירה על המשקל. חשוב להתאים את סוג הפעילות הספורטיבית למבוגר, ובמינון הנכון. למשל, הליכה יומית בפארק או בים ודאי תהיה המומלצת והרווחת ביותר.

הורה, מישהו בדק אותך?
ככל שמתבגרים עולה חשיבות הבדיקות התקופתיות, ככה רק לוודא שכל המערכות בגוף תקינות או אם יש היסטוריה משפחתית שצריך להיות ערניים לגביה. אם התגלתה בעיה, מומלץ כמובן לטפל בה בתחילת הדרך ולא לגלות מאוחר מדי.

לחץ ממושך משפיע על הבריאות באופן משמעותי. גם אם נדמה שאתם מצליחים להתמודד עם רגעי הלחץ, דעו לכם שיום אחד אתם עשויים לשלם מחיר כבד על חיים רוויי לחץ. ברור שלא ניתן להימנע מסטרס לחלוטין, אך כדאי לצמצם עד כמה שניתן את החשיפה לכך.

חברה, סיגריות ואלכוהול
יש להימנע מעישון על כל סוגיו, כולל נרגילה וסיגרים, שעשויים להיתפס לכאורה כלא מזיקים, אך הם מסוכנים מאוד.

צריכת אלכוהול מוגזמת פוגעת בבריאות ומסוכנת. עם זאת, נמצא כי שתיית כוס יין אדום ביום משפר את הבריאות.

קשרים חברתיים וחברים טובים מנעימים את זמננו, אך לא רק. אינטראקציה חברתית ומישהו לחלוק ולדבר איתו משפיעים גם הם על בריאותנו. כדאי למצוא מסגרת חברתית בה המבוגר יוכל למצוא עניין ושפה משותפת עם אנשים נוספים.
 

אף פעם לא מאוחר מדי
בדיוק כמו שאין גיל לתרגיל, גם אין גיל לתכנן תכניות ולהגשים חלומות. אדם שנמצא בתנועה תמידית הוא יותר ויטלי. נקודה. מי שיש לו עיסוקים בהכרח הגוף שלו יותר פעיל, המוח יותר חד, כל אלה בטוח עושים טוב לנשמה. למשל, תמיד ההורה חלם על שיעורי ציור או רצה לבקר בבקעת תמנע? קדימה, זה הזמן להרשם לחוג ציור ולצאת לטיול. זה לא רק מעורר חיים, זה גם משדר אופטימיות לסביבה.
 

מאה שנים של בריאות


יום הולדת יש רק פעם בשנה, וחגיגי מזה הוא יום הולדת עגול – 100!
בדצמבר האחרון זכתה לחגוג את המאורע המיוחד הזה פניה גינזבורג וציינה את האירוע המרגש עם השושלת המשפחתית: הבת שלה - בת 82, הנכדה – בת 53 והנין – בן 33. ואם תשאלו את פניה מה הסוד שלה? היא תגיד שהיא הולכת, מדברת ונעזרת רק בכדור שינה בלבד.
נאחל לכולם בריאות ואריכות ימים.

ליצירת קשר לחץ/י כאן

 לקריאת מאמרים נוספים
 

 
 
צור קשר

נציגי דנאל סיעוד ישמחו לעזור.
השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.

מאשר/ת לקבל
חומרים שיווקיים

* שדה חובה

 


© כל הזכויות שמורות לדנאל סיעוד - שירותי טיפול סיעודי והשמת עובדים זרים וישראלים

 


© כל הזכויות שמורות לדנאל סיעוד - שירותי טיפול סיעודי והשמת עובדים זרים וישראלים

Kama Software