יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    שירותי סמך - חונכות

    סמך מקצועי הוא משאב ייחודי העומד לרשות המחלקות לשירותים חברתיים, המיועד לסייע ליחידים ולמשפחות הסובלים ממצוקות על רקע משבר זמני או מתמשך.

    שירות הסמך מקצועי הינו כלי משלים להרחבת ההתערבות הטיפולית של העובדים הסוציאליים ומיועדת לעזור למשפחות המתקשות בתפקד חיי היום יום בביתם וזקוקות לסיוע. על פי התפיסה המקצועית של משרד הרווחה עובד הסמך משמש כאיש הקשר בין הפרט או המשפחה הזקוקים לסיוע, לבין המחלקה, הקהילה והשירותים.

    השירות ניתן ככלל בבית מקבל השירות או במקום אחר אותו הגדיר העו"ס כמקום השירות, לתקופה של עד שישה חודשים.

    אילו שרותים ניתן לקבל במסגרת שירותי הסמך?

    חונכות לילד על הרצף האוטיזם – מאפשר לילד/אדם המאובחן על הרצף האוטיסטי למצות את יכולתו בצורה מרבית לתפקד בחיי היומיום ובחברה באופן עצמאי. תפקידו של החונך לעזור בשיפור התפקודי ולמצות את היכולת האישית של הילד על מנת לעזור לו להשתלב בקהילה בה הוא חיי.

    חלופה למעון יום שיקום/ אוטיזם – פעוטות בעלי נכות או מגבלה מולדת או נרכשת פיזית, חושית או שכלית, זכאי חוק מעונות שיקומיים, אשר בשל מצבם הרפואי אינם יכולים להגיע למעון או אשר לא נמצא להם מקום במעון יום שיקומי מתאים זכאים לסייעת בביתם ליווי הפעוטות, השגחה וסיוע בכל הנדרש לצורך קידום התפתחותם.

    מטפלת בית שבהגדרת תפקידה היא מסייעת למשפחה בביתם על מנת לחיזוק ולשימור את תפקודם בשעת משבר בשל היעדרות אחד ההורים מהסיבות הבאות: חוסר תפקוד זמני של אחד ההורים עקב מחלה, שמירת הריון, אשפוז בבית חולים, פטירת אחד ההורים או היעדרות זמנית אחרת של אחד ההורים, עד להתארגנות מחדש.

    ניהול משק הבית, תסייע למשפחה, באחד או יותר מהתחומים הבאים: תחזוקה, ניקיון וסידור הבית, שמירה ואחזקה סבירה של ניקיון המטבח, בישול ארוחות קלות, כביסה וגיהוץ בגדים.

    טיפול אישי, הינו לאדם הפרטי במרחב שבו הוא חיי, על מנת להתאים לצורכיו האישיים והקהילתיים: הדרכה בתזונה והכנת ארוחות, קשר עם משפחת מקבל השירות, סיוע בבניית מסגרת תקציבית כולל שיקוף כלכלי ובדיקה של זכויות וחובות והשתלבות בחיי הקהילה.

    טיפול כוללני – שילוב של עזרה במשק הבית וטיפול אישי למשפחה וליחידים.

    מסייע שיקומי – מסייע לאדם בוגר עם מוגבלות או לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבית ובקהילה. בהגדת תפקיד הינו סיוע למשפחה והיחיד סיוע בהתמודדות בחיי היומיום, סידור הבית וארגונו, תזונה והכנת ארוחות, תקציב הבית מיצוי זכויות וחובות.

    על פי הנחיית העובד הסוציאלי אשר נמצא בקשר עם המשפחה, פועל עובד הסמך המקצועי במספר רמות התערבות בהתבסס על מצב ותפקוד המשפחה/היחיד:

    התערבות לצורך שינוי או שיפור תפקוד המטופל לצורך הגעה לעצמאות חלקית או מלאה

    התערבות לצורך שימור תפקודו של המטופל בכדי למנוע הרעה במצב.

    התערבות לצורך מניעת הידרדרות בתפקודו של המטופל.

    לבירור זכאות לקבלת שירות של עובד סמך מקצועי, יש לפנות לעובד הסוציאלי במחלקה לשירותים חברתיים במקום המגורים שלכם.

    יצירת קשר