יצירת קשר
Logo_185x70

המדריך לבחירת מטפל סיעודי

משפחה לא בוחרים, מטפל כן. האינטנסיביות של הקשר עם הקשיש ועם בני המשפחה מחייבת בחירה זהירה של המטפל, ולא פחות חשוב – תיאום ציפיות, שמירה תמידית על קשר ומעקב רצוף. ריכזנו עבורכם את הנקודות המרכזיות החשובות בבחירת מטפל ואיך אתם כמעסיקים אמורים להתנהג עמו.

בחירת המטפל המתאים ביותר עבור הקשיש

בבואכם לבחור מטפל, בין באופן ישיר ובין דרך חברת סיעוד ,רצוי שיהיו קווים משיקים בין ההורה למטפל. ככל שהמכנה המשותף ביניהם רחב יותר, כך נקודת הפתיחה טובה יותר. למשל, מטפל שאינו מסתדר עם חיות מחמד, כנראה לא מתאים לבית מטופל שברשותו חיות מחמד.

  • מאפייני תרבות משותפים למשל: שפת דיבור – הקשיש והמטפל צריכים לתקשר ברמה שוטפת ולכן הם חייבים לפחות שפה אחת משותפת בה יוכלו לשוחח. הדבר חשוב עוד יותר ככל שהמטופל מתקשה בדיבור או בתקשורת עם סביבתו באופן בהיר, כך גדלה החשיבות שהמטפל יוכל לשוחח בעברית או שפת האם של המטופל, למשל הורה שדובר רומנית ועברית כדאי כי המטפל או המטפלת ידעו רומנית או עברית. בישול- כל עדה מתאפיינת במנהגים, הרגלים ותבשילים אופייניים. בישול מאכלים מסורתיים המוכרים לקשיש, הנם מרכיב חשוב בשיפור ההרגשה של הקשיש.

  • גבר או אישה? בעבר מרבית המטפלים בקשישים היו נשים, כיום המודעות לנושא האם לבחור גבר או אישה לתפקיד גבוהה יותר. ישנם מטופלים שיעדיפו כי גבר יטפל בהם, ישנם מקרים בהם רצוי לבחור בגבר אם מדובר בטיפול הכרוך בפעילות פיזית הדורשת כוח רב, למשל הכנסה והוצאה מכסא גלגלים בתדירות גבוהה.

  • המלצות – לפני תחילת העבודה של המטפל מומלץ לבקש המלצות ממעסיקים קודמים, להבין מהי סיבת העזיבה, נקודות חולשה וחוזקה שלו ומהי שביעות הרצון שלהם מתפקודו והתנהגותו.

  • תיאום ציפיות בין המטפל למטופל והמשפחה – מרגע שבחרתם מטפל מסוים עבור ההורה, יש לבצע תיאום ציפיות לגבי מה שמצפה המשפחה מהמטפל, וכן מה מצפה המטפל מהמשפחה. יתכן כי ביצוע שלב זה ידליק מבעוד מועד נורות אדומות ויתריע על בעיות שצפויות לצוץ. אמנם לא כל אחד מאיתנו מרגיש נוח בתפקיד הזה, אך כמעסיק יש למצוא את הפוזיציה הנכונה בשבילנו, שיאפשרו מצד אחד להבהיר שיש "בעל הבית" שמנחה ומפקח, אך מצד שני לשמור גם אווירה נעימה עד כמה שניתן עם המטפל.
קביעת משימות של המטפל

את תיאום הציפיות יש לפרוט לפעולות, כאלה שחוזרות על עצמן מדי יום או שבוע וכאלה שהן חד פעמיות. המטפל נדרש לעמוד במטלות, אך כדאי להשאיר לו מרווח מסוים כדי לקבוע את סדר היום באופן שיכיל את הפעולות הנדרשות. חשוב לשמור על קשר רציף עם המטפל, לוודא כי הפעילות מתנהלת כשורה ואין בעיות שמצריכות את התערבותכם.

הדבר החשוב ביותר בכל התהליך הוא איך מרגיש הקשיש עם המטפל שלו. חשוב לשאול, לתחקר ולשמוע מבן המשפחה שלכם על מצב העניינים ולהיות קשובים לבקשותיו.
שביעות רצון של הקשיש

הדבר החשוב ביותר בכל התהליך הוא איך מרגיש הקשיש עם המטפל. חשוב לשאול, לתחקר ולשמוע מבן המשפחה שלכם על מצב העניינים ולהצליב את המידע מול המטפל. לקשיש יהיו תלונות הקשורות בהסתגלות למצב החדש, אך גם תלונות הקשורות ישירות לתפקוד השוטף של המטפל, וזה המקום שלכם להישאר עם האצבע על הדופק גם בפרטים הקטנים ביותר. למשל, אם המאכלים שהמטפל מכין טעימים לקשיש, עוזר לו בצורה מספקת במקלחת וזמין עבורו כאשר הוא נזקק לעזרה.

יש לכם שאלות על בחירת מטפל סעודי לבן המשפחה שלכם? התקשרו למומחים של דנאל 95922*