יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    איך בוחרים חברת סיעוד?

    דצמבר 22, 2019
    // מערכת דנאל

    הגיל שלישי הוא תקופה בה הגוף עובר שינויים והצרכים משתנים ועולה הצורך בעזרה סיעודית ובהשגחה צמודה יותר.

    בשלב זה, המשפחה נדרשת לקבל החלטות ולבחור חברת  סיעוד שתעניק את מגוון השירותים שלהם אתם נזקקים. כיום ישנו היצע רחב ומגוון של חברות סיעוד ומאתגר לבחור את החברה המתאימה לצרכים השונים שלכם. מה שמבדיל בין חברות הסיעוד השונות, הוא טיב השירות, המטפלים, אנשי הקשר והצוותים המקצועיים. כשאתם מתחילים בחיפוש חברה סיעודית, חשוב לדעת שיש חברות המתמחות בתחום הסיעוד ויכולות לתת מענה מקצועי.

    להלן כמה דגשים שכדאי לשים אליהם לב בבואכם לבחור את חברת הסיעוד המתאימה עבורכם:

    רישוי והכרה רשמית

    חברות סיעוד חייבות לפעול על פי חוק ולתת שירות שמוכר על ידי ביטוח לאומי ומוסדות אחרים. כדי להיות בטוחים שאתם עובדים עם חברה מוכרת רשמית שגם עוברת פיקוח ובקרה בדקו גם בביטוח לאומי ובמוסדות בריאות אם הן מוכרות ומומלצות על ידי אנשי המקצוע שהמליצו לכם להעסיק מטפל סיעודי. זה חיוני כדי למנוע לא רק בעיות בירוקרטיות אלא גם שהטיפול ביקירכם יהיה בידי מטפלים שאינם מוכשרים לכך.

    ותק וניסיון

    יש חברות לא מעטות שנפתחות ונסגרות משום שהתחום נחשב למבוקש מאוד, כשאתם בודקים ותק של מטפלים סיעודיים בדקו קודם את הוותק של החברה עצמה, כדי שתהיו בטוחים שתהיה לכם כתובת יציבה לפנות אליה במקרה הצורך.

    נכון, יש חברות נהדרות חדשות שנפתחו על ידי אנשים בתחום, עם זאת, הניסיון מלמד שככל שחברה נמצאת זמן בשטח כך היא צוברת ידע והתנסות לא רק בהיכרות עם תקנות וחוקים וטיפול בירוקרטי, כי אם במתן מענה מדויק לבעיות המקצועיות הסיעודיות וגם בהכשרת עובדים בתחום. זהו ידע שמוגש לכם כחלק מהשירות וקובע את איכותו.

    מערך עובדי החברה

    כשאתם מחפשים חברת סיעוד שתטפל ביקיריכם חשוב לשים לב כי מדובר בחברה שמסוגלת להעניק שירותים נרחבים וכוללים וכן שגם העובדים מטעמה מומחים בתחומם וכן עוברים הכשרות מקצועיות כדי שיוכלו להעניק מעטפת רחבה של שירותים ובצורה מקצועית. כמובן בחברת סיעוד גדולה יהיה מערך עשיר יותר של עובדים מקצועיים ומטפלים סיעודיים וככזה המענה מקצועי ונגיש יותר. 

    מי מטפל בכם אישית?

    כאשר אתם פונים לחברה לקבלת שירותי סיעוד ובמהלך התהליך פוגשים אנשי מקצוע בהם עובדים סוציאליים שבוחנים ומדייקים את הצרכים האמיתיים שלכם כדי להתאים לכם את המטפל הנכון ביותר, זה סימן שאתם נמצאים בחברת סיעוד שלוקחת את התפקיד שלה ברצינות ומגלה אחריות רבה לכם ולעובדיה. היחס האישי של חברות סיעוד איננו בגדר סיסמה בלבד, אלא נעשית הלכה למעשה בשטח כאשר ישנו תיאום מלא מול כול הגורמים כאשר המטרה היא אחת – לשפר את איכות חייו של המטופל.

    ככלל, ככל שישנו קשר אישי והדוק כך ניתן לזהות שינויים ובעיות כבר בשלב מוקדם יותר ומצליחים לתת מענה בהצלחה רבה יותר. יחס אישי חשוב לא רק למטופלים, אלא גם לעובדים עצמם, ואם הם מרוצים מהיחס האישי ולא רק מהתנאים הסוציאליים, כך הם גם יותר שבעי רצון בביצוע עבודתם הסיעודית.

    חוות דעת והמלצות

    חוות דעת מתקבלות בכמה דרכים, כאשר המלצות יכולות להינתן גם על ידי החברה עצמה למי שמבקש אותן, בעיקר בחברה ותיקה. תוכלו אפילו לדבר עם אנשים ולהבין ממקור ראשון מהי מידת שביעות הרצון שלהם ועד כמה חברה זו מתאימה גם לכם. מומלץ כמובן לבדוק בין חברים ובני משפחה, ואף אפשר לחפש ולבקש המלצות במדיה החברתית כמו פייסבוק.

    במדיה החברתית יש לקחת בחשבון שאם אינכם מכירים את המקרה שפורסם, רצוי לברר ולשאול כמה שיותר שאלות כדי להשוות בין המקרים ולקבל תמונה אמיתית וכוללת ככל האפשר. שימו לב על מה מדברות חוות הדעת ומהן ההמלצות, והאם הן מתייחסות ישירות לשאלות הספציפיות שלכם. המלצה על מטפלת מסוימת אינה בהכרח המלצה על מחיר או על החברה עצמה, ויכול להיות שתצטרכו לבדוק יותר לעומק במידה וזה רלוונטי עבורכם.

     

     

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*