יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    אירוח ההורים בימי החג

    אוגוסט 7, 2018
    // מערכת דנאל

    המחשבה על אירוח ההורה הקשיש בביתנו שלנו למשך מספר ימים מציפה למרבית האנשים הרבה זיכרונות ומעוררת רגשות מעורבים. עברו עשרות שנים מאז שהיינו ילדים וגדלנו בבית הורינו, אך גם כיום, עשרות שנים אחרי, התחושה הזאת שפתאום אנחנו ה"מבוגר האחראי", מוזרה עבורנו. 

    חשוב לזכור כי להורים או למחותנים יש הרגלים ומנהגים שנצברו במשך שנים, וקשה להם להסתגל להרגלי הדור הצעיר של הבנים ובמיוחד הנכדים. מטרת האירוח אינה שיעור בחינוך ובשינוי דפוסים אלא מפגש משפחתי, ברוח זו כדאי להכין את בני המשפחה לקראת האירוח.

    לעולם לא נוכל "להחזיר" להורינו על כל מה שהם עשו עבורנו במהלך השנים, וגם אם לא תמיד הם עשו מה שאנו חושבים לנכון או היה באפשרותם, עצם ההבנה וההפנמה של עובדה זו תקל עלינו משמעותית את ימי האירוח. 

    "כמה שלא תתכוננו תמיד יכולים להיות שינויים ואילוצים של הרגע האחרון. נסו למרות התכנון המוקפד והרצון לארח בצורה מושלמת להפגין גמישות בעת הצורך"

    איך מתכוננים לביקור ההורים?

    תכנון מראש של אירוח ההורים בביתנו שלנו יקל מאוד על כל הנוכחים ויכול להפוך מימים מלאי רטינות, משקעים שליליים לחוויה מרתקת ומעשירה לכל המשפחה. חשוב לזכור כי לשני הצדדים יש אילוצים וצרכים מסוימים וצריך להתחשב בכולם. אז איך בכל זאת מתגייסים למשימה בלי להרגיש שמישהו פלש אלינו הביתה ואנו מקריבים יותר מאשר תכננו.

    אופי האירוח: בהחלטה על אופן האירוח, יש לקחת בחשבון אילוצים של מרחק מגורים ודרכי גישה, כגון האם מרחק הנסיעה גדול בין מגורי הקשיש למגוריכם, האם המבוגר עצמאי או זקוק להסעה ומי המסיע, אי נסיעה בשבתות וחגים והיעדר מקום להלנה בביתכם. כל אלה עשויים להשפיע על אופי האירוח והרכב המתארחים. אם להורה יש בת זוג והוא מעוניין להגיע איתה, עשו כמיטב יכולתכם לקבלה גם כן, אם אתם כבר מתאמצים לארח את ההורה, כדאי שגם הוא יפיק את המקסימום מהאירוח.

    עם או בלי המטפלת: אם ההורה הקשיש נעזר במטפלת, מומלץ לשקול להזמין גם אותה אם הדבר אפשרי מבחינת מקום לינה וחופשות שלה. נוכחות המטפלת תקל על הקשיש את קיום השגרה שלו ולכם באלמנטים נוספים של האירוח, כמו הגשת האוכל, איסוף הכלים וארגון השולחן והמטבח.

    הסדרי לינה: במידה והמבוגר נשאר ללון אצלכם צריך לאפשר לו, ובמידת הצורך גם למטפלת, מקום לינה הולם, מזרן נוח, אקלים וכלי מיטה שיתאימו לצרכיו, למשל פעמים רבות אנשים מבוגרים משתמשים בכריות נוספות או צריכים מעקה כדי להיעזר בו לקימה מהמיטה. כמו כן, יש לבדוק את נגישות השירותים והמקלחת לצרכיו.

    פינת האוכל: כדאי לוודא מבעוד מועד מה האילוצים הגסטרונומיים של ההורה הקשיש, מה מומלץ לו לאכול ומה הוא אוהב, איזה אוכל אסור לו לאכול, לאיזה סוגי מזון הוא רגיש או אלרגי והאם יש אוכל מסוים שהוא זקוק לו מבחינה רפואית. 

    אזורי נוחות: אנחנו, בדיוק כמו הורינו, זקוקים למרחב מחייה משלנו, יש לאפשר לכל אחד את הזמן והמקום שלו לצד החוויה המשפחתית הכוללת. צריך להתחשב זה בפעילות וברצונות של הזולת, למשל, מנוחת המבוגר בשעות הצהריים, אזורי המשחק של הילדים, זמני ארוחות, מקלחות ועוד.

    אירוח חמישה כוכבים: הביטו סביבכם ונסו לחשוב אילו מהדברים שבביתכם יכולים להנעים עבורו את שהייתו, כמו למשל תמונת הנכדים, והאם יש דברים שעשויים להעציב אותו כמו למשל תמונה שלו עם הסבתא שהלכה לעולמה. נסו להנעים את זמנו ולחשוב על הדברים הקטנים שיהפכו את הביקור לזיכרון גדול.

    ותמיד יש לזכור, כמה שלא תתכוננו תמיד יכולים להיות שינויים ואילוצים של הרגע האחרון. נסו למרות התכנון המוקפד והרצון לארח בצורה מושלמת להפגין גמישות בעת הצורך. נסו לשמר את אווירת הצחוק, השיחות הקטנות של כל בני המשפחה והסיפוק של החוויה המשפחתית המיוחדת שנפלה בחלקכם.