יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    בן משפחה התאשפז? 5 טיפים איך להיערך למצב החדש

    ינואר 22, 2019
    // מערכת דנאל

    אשפוז בבית חולים של בן משפחה קרוב הוא תמיד אירוע שבו אנו צריכים להיערך מחדש. שגרת היום יום נאלצת לעבור שינויים ואנו צריכים ללוות את בן המשפחה בכל שעות היום כדי שתמיד יהיה מישהו שידאג שהוא מקבל את היחס והטיפול הטוב ביותר. אתגר לא פשוט.

    ריכזנו עבורכם 5 טיפים איך לשרוד את תקופת האשפוז על הצד הטוב ביותר:

    1. תהיו ערניים  – לעיתים אין מספיק כוח עזר בבתי חולים ולכן עלינו להיות תמיד עם אצבע על הדופק. חשוב להיות ערניים שהצוות בבית החולים מיישם את הוראות הרופא המטפל הן מבחינת מתן תרופות והן מבחינת טיפול בכל הצרכים הבסיסיים הדרושים להחלמה. אל תפחדו לשאול את הצוות ולהיות מעורבים.
    hand-2906458_960_720

    2. גייסו את המשפחה – במהלך אשפוז חשוב כל הזמן שיהיה מישהו לצד המטופל. הן כדי להוות אוזן קשבת והן לדאוג לרווחתו: ללוות אותו במהלך היום, בין השאר, לבדיקות ולתווך בינו לבין צוות הרופאים והאחיות שעסוקים מאוד ומטפלים בחולים רבים מלבדו. לכן, במידה והאשפוז נמשך יותר מיומיים מומלץ להיערך למשמרות משפחתיות. זה הזמן לפתוח קבוצת "וואטסאפ" עם כל הבוגרים הרלוונטיים שיוכלו לעזור: ילדים, נכדים, מחותנים, חברי משפחה.

    3. הישארו מעודכנים – שתפו בקבוצה מתי אתם מגיעים לביקור ועל המצב הקיים, כך שבכל זמן נתון יהיה מישהו לצידו וכן עדכנו על המצב כך כולם נשארים מעודכנים.

    4. דעו מה הן הזכויות שלו – בררו מה מגיע ליקיריכם במהלך האשפוז ומה מגיע לו במסגרת הביטוחים המשלימים של קופות החולים וביטוחי הבריאות הפרטיים, במידה ויש, לגבי אשפוז בבית חולים וקבלת שירותי השגחה פרטית במהלך ימי האשפוז. במסגרת הביטוחים המשלימים של הקופות נקבעו מכסות לקבלת שירות פרטי בעת האשפוז. כל אחת מהקופות קובעת מה הם התנאים לקבל השגחה פרטית, את הכמות ואת גובה ההחזר. במידה וקיים גם ביטוח בריאות פרטי, מומלץ לבדוק מה מגיע לכם במסגרתו, פעמים רבות ישנה גם זכאות להחזר על השגחה פרטית.

    5. היעזרו בשירותים חיצוניים – למרות הרצון להיות ליד יקירנו בכל זמן נתון במהלך האשפוז, לא תמיד זה מתאפשר. החיים מחייבים אותנו להמשיך ולתפקד בעבודה, בתא המשפחתי וכד'. בשעות שלא התאפשר לאף אחד מהקרובים להגיע, תוכלו להיעזר בשרותי השגחות פרטיות. שירות המעניק טיפול אישי ומסור באמצעות מטפלים מנוסים המכירים את בתי החולים ואת ההתנהלות במחלקות. המטפלים מקבלים הכשרה והדרכה והם בעלי ידע ומיומנויות המתאימות לצרכי המטופל, כך אתם יכולים להיות רגועים גם כשאינכם לצד יקירכם.

    חשוב לדעת, קשישים המקבלים סיוע במסגרת חוק גמלת סיעוד של הביטוח הלאומי, זכאים לשירותי סיעוד בעת אשפוז בבית חולים. דנאל סיעוד, תדאג שמטפל/ת יגיעו להשגיח עליהם במסגרת השעות להם זכאים מביטוח לאומי.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*