יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    דברים שלא ידעתם על העסקת עובד זר

    ינואר 5, 2020
    // מערכת דנאל

    ההורה התבגר, חלה התדרדרות במצבו ונוצר צורך בליווי ובהשגחה בכל שעות היממה? זקוקים לעובד זר שידאג לכל צרכיו? חשוב שתדעו למה אתם זכאים ואיך מקבלים היתר עבודה.

     5 טיפים עיקריים שחשוב שתדעו:

    1.איך אדע האם אני זכאי להעסקת עובד זר?

    על מנת להעסיק עובדים זרים בסיעוד, על המטופל להיות בעל היתר העסקה. ללא היתר, לא ניתן להעסיק עובד זר בכדי להיות זכאי להיתר יש לעמוד באחד מהקריטריונים הבאים:

    1.בעל אישור של 4.5 (לאדם שאינו בודד) /4 (לבודד) נקודות תלות (ADL) מטעם המוסד לביטוח לאומי

    1. גיל המטופל 85+ בצירוף מסמכים רלבנטיים.

    2.מה התוקף המקסימלי להיתר העסקת עובד זר?

    היתר קבוע ניתן לתקופה של עד ארבע שנים. קיים גם היתר זמני המיועד למטופלים שאינם עומדים בקריטריונים להעסקת עובדים זרים, או מטופלים ששהו באשפוז בעת הגשת הבקשה. בעלי היתר זמני, יוכלו להמירו לקבוע בהתאם לעמידתם בקריטריונים.

    3. שני בני משפחה המתגוררים תחת קורת גג אחת וזכאים להיתר. האם ניתן להעסיק עובד זר אחד ?

    במקרים שבהם שני בני משפחה המתגוררים יחד עונים על תנאי הזכאות להעסקת עובד זר בסיעוד, רשאים להעסיק עובד עבור כל אחד מהם בנפרד וזאת משתי סיבות:

    • חשש לטיפול לקוי במי שזקוקים לטיפול במשך רוב שעות היום.
    • חשש לעומס בלתי סביר על העובד הזר שאינו מקבל שעות מנוחה ושינה הדרושות לתפקוד תקין.

    אך ניתן לקבל היתר להעסיק עובד זר אחד  לטיפול בשני בני משפחה המתגוררים יחד, כאשר הוכח כי הסדר זה לא יפגע במטופלים או במטפל בשל עומס טיפולי לא סביר.

    4. מצאתי עובד זר. מה עכשיו?!

    עם מציאת העובד המתאים, על המטופל להירשם בתאגיד מורשה ולקבל  מכתב השמה חתום ע"י תאגיד ובו פרטי העובד הזר שהותר לו (הרשמה "כצמד").

    5. מה לגבי התשלום לעובדים הזרים?

    עלות העסקת מטפלת זרה, הינה נגזרת של שכר המינימום הנהוג במשק. הניכויים משכר המינימום הינם ניכויים בגין מגורים והוצאות נלוות כגון : גז, ארנונה וחשמל, ביטוח רפואי, עד מחצית הפרמיה. על המעסיק לשלם את השכר לא יאוחר מה-9 בחודש (עבור החודש הקודם).

    שימו לב, מטופל המקבל חלק משכר המטפל/ת מחברת סיעוד, חשוב לבדוק  מדי חודש את הסכום המדויק שהועבר לחשבון המטפל/ת על מנת להשלים לשכר הבסיס.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*