יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    זוגיות (בגיל) הזהב

    יוני 26, 2018
    // מערכת דנאל

    לזוגיות אין גיל. גם בתקופת הזקנה יש צורך בזוגיות, ולעיתים, בעקבות מותו של אחד מבני הזוג או לאחר גירושין, מדובר בבניית זוגיות חדשה לגמרי. בעוד שבתחילת החיים הבוגרים הזוגיות מלווה בהקמת דור המשך ובניית קריירה, בגיל המבוגר עומדים בפני בני הזוג אתגרים אחרים.

    צעירים מחפשים בן זוג לבניית משפחה, בגיל המבוגר מחפשים בן זוג שיהיה החבר הכי טוב, יעניק חום, אהבה, ביטחון והנאה. המטענים שכל אחד מבני הזוג מביא למערכת היחסים החדשה, המשקעים הישנים ממערכת יחסים קודמות ישפיעו במישרין על הקשר הנבנה לטוב ולרע. לכן, מבוגרים המבקשים להתחיל בפרק ב' או ג' בחייהם, צריכים להגיע ממקום נקי מסטיגמות על קשרים רומנטיים, עם הרבה פתיחות לשינויים ולשים בצד זיכרונות, רעים וטובים, עד כמה שזה כואב.

    מי תומך במי?

    בתקופת הנעורים ההורים הם אלה שמהווים את הצד הביקורתי במערכות היחסים הרומנטיות, ואילו בתקופת הגיל השלישי האוהבים הטריים עלולים להיתקל בביקורת מצד ילדיהם. יש לזכור כי הרצון לזוגיות הוא טבעי, ההחלטה על בנית זוגיות מחודשת נשארת בידי ההורה. אם הילדים של בני הזוג הקשיש מפרגנים, מה טוב. עם זאת, יש לקחת בחשבון שברוב המקרים היכולת ליהנות מזוגיות טובה תלויה גם במידת ההתנגדות, או ליתר דיוק במידת הקבלה של בני המשפחה את הזוגיות החדשה.

    יתכן ויהיו בני משפחה שיכעסו על היעדרות ההורה בעזרה עם הנכדים, יעבירו ביקורת על הבחירה שעשה ההורה בבן-הזוג, קושי בקבלת בן זוג בכלל מפאת כבוד להורה השני או יחששו מסוגיות משפטיות, כמו הסכמי ממון וירושה.

    תמיכה, ילדיי, תמיכה

    אף אחד לא אוהב שמתערבים לו בחיים האישיים, קל וחומר בחיים האינטימיים. במידה ויש לכם, הילדים של המאוהבים המאוחרים, השגות וביקורת יש ליישב את העניינים מוקדם ככל האפשר.
    מישהו צריך ליזום את השיחה הבלתי נמנעת הזו. אם ההורה הוא זה שיזם אותה, מה טוב. ואם לא, העיזו והזמינו את ההורה לשיחה, קחו בחשבון שגם במקרה זה נדרשת רמת פתיחות, שיתוף פעולה והקשבה של שני הצדדים. נסו לצמצם את מצבי המבוכה, ההתנגדויות, הכעסים והמרמור שלכם, ונסו להתמקד בפיתרון הסוגיות שמפריעות לכם בזוגיות החדשה של ההורה, מתוך הבנה שגם הוא זקוק לחברה ומישהו להזדקן איתו. לעיתים יש לבחון קבלת סיוע ותמיכה מגורם מקצועי נטול אינטרסים.

    עזרה ואהבה

    סבים וסבתות רבים מסייעים לילדיהם במשימות שונות הקשורות בגידול הנכדים. אין ספק כי הזוגיות החדשה מאיימת על המצב הקיים ומכניסה מתח למי שנהנה מסיוע. בבואכם לדון בסוגיה זו, דברו על חלוקת הזמן של ההורה בבניית הזוגיות החדשה, ואת רצונכם כי תשפיע מעט ככל האפשר על העזרה בגידול הילדים. יתכן ולחלק מהמשימות דווקא יהיה נחמד כי בן הזוג החדש של ההורה יצטרף, בדרך זו כל הצדדים יפיקו הנאה ולא ירגישו שהם מקריבים או נפגעים.

    הון וביטחון

    גם בתחום הפיננסי ניתן לפרק מוקשים אפשריים בקלות יחסית. ברוב המקרים מחליט ההורה להוריש את הונו ונכסיו לצאצאיו. אם זה המקרה, יטיב לעשות אם ישתף את בני משפחתו בהחלטתו ויפעל בתיאום עם בן הזוג לחתימה על הסכם ממון. הסכם זה יפיג מתחים מיותרים בין בני המשפחה וישים את סימני השאלה המטרידים מאחור. כדי למנוע מצבי מתח מיותרים, דברו עם ההורה על הנושא והציעו לו לרשום צוואה מסודרת בלי לפגוע בכבודו וברגשותיו, אלא רק כדי שגם לו תהיה הנחת, שכל מה שהוא עמל עליו כל השנים יגיע לידיים הנכונות.

    "אהבה מביאה אושר, אושר מביא בריאות. כאשר אדם נמצא בזוגיות חדשה וטובה הגוף מתרענן, מחדש את התאים וגורם לנפש התרוממות רוח. מצב נפשי זה מאפשר להרגיש בריא מתמיד וגורם לכולנו להרגיש צעירים ולנצח את הבדידות".

    לזכות באהבה

    זוגיות בגיל מאוחר היא בונוס ענקי, שלא כל אחד זוכה לה. כדי שגם הוריכם יוכלו ליהנות מהווה שכולו שמחת חיים, אהבה ואושר, נסו לגלות הבנה, סבלנות ופתיחות. נדרשת מעט תשומת לב לבנייה נכונה של מערכת היחסים הרומנטית החדשה של ההורה, ובדרך זו כל הצדדים יוכלו ליהנות מפירות האהבה.

    יש לכם שאלות על בדידות או זוגיות של בני המשפחה המזדקנים שלכם? התקשרו למומחים של דנאל 95922*