יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    חג אורים והורים שמח

    אוגוסט 6, 2018
    // מערכת דנאל

    לא בכל יום ניתנת הזדמנות לאירוע משמח בהשתתפות כל בני המשפחה, אירוע שמצד אחד מאחד את המשפחה ומצד שני אינו מצריך השקעה רבה כמו בחגים האחרים. המצרך העיקרי בחג החנוכה הוא רצון טוב, נרות וסופגניות. עם מעט רצון טוב ותשומת לב לפרטים ולצרכים של ההורים המבוגרים, כל הדלקת נר תחזק את האור המשפחתי.

    8 טיפים לתכנון חג החנוכה

    חנוכייה ניידת: בבואכם לתכנן הדלקת נרות, חשוב לקבוע את מקום ההדלקה, באופן שיהיה נוח לבני המשפחה ובפרט למבוגר. אם הוא גר בגפו וממעט לצאת, יתכן שישמח להתארח אצלכם. אם הוא מתגעגע לימים שבהם כל המשפחה התכנסה אצלו, הנה לכם ההזדמנות להעניק לו קצת אושר, קחו את החנוכיה, סביבונים וסופגניות והגיעו עם הנכדים לביקור מדליק במיוחד. 

    בשעה טובה: בחרו שעה שנוחה לכלל המשתתפים תוך התחשבות בכך כי אנשים מבוגרים נוטים להתעייף יותר ככל שהערב מתאחר. 

    סבא מדליק: כדי לתת לקשיש תחושת שייכות וחיוניות, שתפו את הקשיש במשימות החג ותנו לו משימה מוגדרת. למשל, אם מצבו הבריאותי מאפשר זאת, הציעו לו להדליק את הנרות ותנו לו את הכבוד לברך.

    שירה בציבור: חלק מהווי חג החנוכה הם שירי החג. הביאו איתכם שירונים לחג או הכינו מספר עותקים של שירי החג, ניתן למצוא באתרים באינטרנט את מילות השירים בקלות. אמנם השירים הם אותם השירים כל שנה, אך הזיכרון כבר לא מה שהיה. ולכן שירונים יאפשרו לאדם המבוגר לעקוב ולהשתתף בשירי החג, גם אם זכרונו בוגד בו (ולא לשכוח להביא את משקפי הקריאה שלו). את השירונים של המבוגרים מומלץ להדפיס באותיות גדולות.

    נוסטלגיה ואחווה משפחתית: בעודכם שרים ונהנים סוב סוב סוב, זה מקום לבדוק אם קרוב המבוגר זוכר את שירי החג בשפת האם שלו או מנהגי החג מילדותו ובבית הוריו. פנייה זו מאפשרת לקשיש לעמוד ולו לכמה דקות במרכז הבמה המשפחתית ולהשמיע את קולו, ולדור הצעיר ללמוד על המורשת המשפחתית ויותר על הקשיש עצמו. 

    חייכו, סובבתם אותה: מדובר בהזדמנות להנציח את המאורע ולצלם את כל המשפחה כאשר ישנה אווירה טובה וכולם טובי לבב. תגדילו לעשות אם תעניקו לו תמונות למזכרת או תקליטור עם צילום וידאו מהאירוע, זה יחמם את ליבו ויהווה מזכרת ראויה.

    לביבות, סופגניות וכולסטרול: אין חנוכה בלי לביבות וסופגניות. ברם, מדובר במאכלים עתירי שומן וקלוריות, שלא בהכרח מתאימים לתפריט ולהמלצות התזונה של הקשיש. נסו למצוא מאכלי חג דלי קלוריות ולמצוא תחליפים מתאימים.

    מעות חנוכה: נכדים מצפים למעות חנוכה, נקודה. כדי למנוע מצבים בהם הנכדים יצאו מאוכזבים מהמפגש הבין-דורי או הקשיש ירגיש שהוא חסר יכולת, כשל בתפקידו ופגע ברגשות הדור הצעיר, דאגו שתהיה ברשותכם מתנה קטנה שתוכלו להעביר להורה המבוגר שיוכל לתת לנכדים. למשל אריזה של מטבעות שוקולד או סביבון ממולא בממתקים שמציפים את הרשתות בימי החג.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*