יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    חלוקת משימות בין בני המשפחה

    אוגוסט 6, 2018
    // מערכת דנאל

    עם הזדקנותם של הורינו ויקירנו, הילדים ובני המשפחה נדרשים לגלות מעורבות ולסייע להם בהיבטים שונים של חיי היומיום. כיוון שהסיוע והטיפול צפויים להתפרס על פני מספר שנים, נדרשת מחשבה ותכנון של האופן בו תוכלו לסייע להורה המזדקן, זאת מבלי לפגוע בשגרת החיים של יתר בני המשפחה. 
    בין הנושאים עליהם יש לתת את הדעת הוא בחירת אופן הסיוע להורה, חלוקת המשאבים בין בני המשפחה וכן קביעת הרגלים, המשמרים את שגרת החיים וצרכי החיים של בני המשפחה. 

    לערב את כל המשפחה בבחירת הטיפול

    אחת הדרכים היא לקיים פגישות משפחתיות קבועות, בה דנים בנושאים מהותיים בטיפול שעולים על הפרק. רצוי לקיימן באווירה נעימה של אירוח חברתי וכדאי לעשות זאת בסבב בין בני המשפחה, כלומר, בכל פעם להיפגש אצל בן משפחה אחר. 
    חשוב כי כל בני המשפחה המעורבים בטיפול ישבו יחד. בדרך זו תיצרו תחושת שיתוף של כולם, דבר שיוביל ליותר מחויבות ואחריות כלפי התהליך. בנוסף, סיעור מוחות שכזה עשוי להפתיע ולהציע פתרונות יצירתיים שעשויים להקל על כל הצדדים.
    במפגשים אלו יש לתת את הדעת על חשיבות השתתפותו של ההורה בו מדובר, זאת כדי למנוע ממנו את החשש מקבלת החלטות מאחורי גבו וללא ידיעתו. ההחלטות שיתקבלו ישפיעו באופן ישיר על הקשיש וכדאי שיהיה מודע להן. 

    המימד הכלכלי

    על הפתרון הנבחר לשקלל את היכולות הפיננסיות באופן שבו ניתן יהיה להמשיך ביישום הפתרון לאורך זמן ממושך במידת הצורך. כמו כן, הפתרון הנבחר אמור לשקף את היכולת של בני המשפחה השונים להירתם לסיוע. 
    פתרון בו הנטל נופל על כתפי בן משפחה אחד ומצריך הירתמות של שבעה ימים בשבוע, מספר שעות רב ביממה מדי יום – סביר להניח שלא יוכל להתקיים לאורך זמן. כדאי שתשבו יחד ותראו כיצד ניתן לבנות תכנית שתתאים ליכולתו של כל אחד מכם: הן מבחינת זמן והן מבחינת יכולת כלכלית.

    "שילוב של כל בני המשפחה בקבלת החלטות וחלוקת הנטל הכרחית, כיוון שרק כך תהיה מחויבות והבנה של כל בני המשפחה"

    חלוקת משימות בין בני המשפחה

    במהלך התכנסות המשפחה מומלץ למפות בחלוקה לפי ימים ושעות את מגוון הנושאים, שבהם יש לסייע להורה המזדקן, כולל צורך בהשגחה, בטיפול, מענה לצרכים רגשיים, ייעוץ פיננסי אביזרי שיקום והתאמת הבית למגבלות הפיזיות של הקשיש. 
    את הרשימה יש לבחון אל מול היכולות והזמינות של בני המשפחה ולצוות משימות בחתך של ימים לבני המשפחה השונים. אחת המשימות הראשוניות היא לרכז מידע אודות זכויותיו של ההורה: האם ניתן לקבל עזרה מארגוני מתנדבים, האם לקשיש זכאות לסיוע ממטפלת במסגרת חוק סיעוד או סיעוד של עובד זר. ניתן לפנות לדנאל סיעוד לקבלת מידע וייעוץ מקצועי בכל הקשור לזכויות הקשיש ולהיעזר במחשבון לבדיקת זכאות כאן באתר

    היתרון והתרומה האישית של כל בן משפחה

    סביר להניח כי חלוקת הנטל לא תהיה שווה, אך ההתכנסות המשפחתית של כולכם יחד וקבלת החלטות משותפת צפויה לסייע להציף את האילוצים של בני המשפחה השונים, ולשפר את ההבנה בין בני המשפחה, ובכך לצמצם מתחים ואי הבנות ביניכם.
    כדאי שכל בן משפחה יתרום במקומות שבהם יש לו יתרון, זאת בכפוף לזמינות שלו כמובן. שילוב של כל בני המשפחה בקבלת החלטות וחלוקת הנטל הכרחית, כיוון שרק כך תהיה מחויבות והבנה של כל בני המשפחה. 
    חלוקה זו תאפשר לכם כבני המשפחה לתת יותר מעצמכם בעת שהייתכם עם ההורה המזדקן, ובכך תאפשר למצות טוב יותר את המפגשים הללו ולענות בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלו.

    לסיכום, בנו תכנית עבודה המחלקת את נטל הטיפול בין כל בני המשפחה על פי יכולתם, צרו שגרות בחיי הקשיש, היו מודעים לזכויות שלכם והכי חשוב, שמרו על תקשורת פתוחה בין בני המשפחה ושתפו האחד את השני. 

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*