יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    טיול לחו"ל עם בן משפחה מבוגר

    אוגוסט 5, 2018
    // מערכת דנאל

    טיול לחו"ל עם אדם מבוגר יכולה להוסיף חוויה מעשירה, שתלווה אותנו הרבה זמן, ואולי אף יכולה להיות, הדומיננטית מבין החוויות המשותפות. בניגוד לטיולים ספונטניים שהדור הצעיר עושה, במקרה של טיול עם אדם מבוגר ההנאה תלויה בהכנות מבעוד מועד בטרם יוצאים למסע.

    ההכנות לפני היציאה לטיול

    את הצעד הראשון בתכנון הטיול יש לעשות בהבנה של המגבלות של המטייל, כגון: מה משך טיסה סביר עבורו, מהם התנאים הסניטריים שיש להעמיד לרשותו, עד כמה הוא יכול להיעזר בתחבורה ציבורית אם בכלל, מהו משך נסיעה סביר עבורו, מהם האילוצים הגסטרונומיים שלו ומהם הצרכים הרפואיים שיתכן ויידרש אליהם. 

    איסוף מידע זה מבוצע על ידי תשאול המטייל, תשאול הרופא המטפל, שיחה עם האנשים המטפלים בו, כגון צוות סיעודי, והסתמכות על היסטוריה רפואית של הנוסע.

    "אמנם ההכנה לטיסה דורשת תשומת לב, אך האושר של המטייל, ההפוגה מטרדות היום, וחיזוק הקשר עם המטייל, צפויות להעניק לכולכם חוויה שאין שנייה לה"

    העדפות המשתתפים במסע המשותף

    לאחר הבנת המגבלות של המטייל יש ללמוד על העדפותיו של הנוסע, אך לא להתעלם גם מהעדפות המלווים. יעד שכיח של טיולים כאלה הוא טיול שורשים, שמרגש, משמח ויוצר אינטראקציה בין המטייל ובין מלוויו. ברם, יש לוודא עד כמה שניתן שטיול שכזה לא יציף תחושות קשות מדי מצד המטייל, שהרי אתם רוצים ליצור חוויה מעשירה ולא מדכאת בהכרח.

    חשוב לבחון את העדפותיו של המטייל אל מול תנאי היעדים הפוטנציאליים, כמו האם נמצא במרחק טיסה סביר, האם התחבורה למקום הלינה ולסביבותיו מתאימות לצרכי המטייל, האם תנאי הלינה ביעד מתאימים לו, האם הדרישות הגסטרונומיות יכולות להתמלא ביעד זה, האם במקרה הצורך יש מתקנים רפואיים שיכולים לענות על צרכי ותנאי הבטיחות הרפואיים באזור.

    טיול פרטי או מאורגן?

    לאחר שבחרתם ביעד המועדף, עליכם להחליט האם תטיילו במסגרת טיול מאורגן או באופן פרטי, כמובן בהתאם להעדפות שני הצדדים. 

    במקרה של טיול מאורגן יש לוודא כי הטיול מותאם למטיילים מבוגרים ועונה על הצרכים הרפואיים שלהם. חברות טיולים מציעות טיולים, שנבנו במיוחד עבור האוכלוסייה המבוגרת, חלק מהחברות אף מצרפות רופא לטיול ומניידות את המטיילים מבתיהם אל שדות התעופה ובחזרה. גם כאן על המלווים לעבור מבעוד מועד על המסלול ולוודא שהמסלול מתאים לאילוצי המטייל. 

    במקרה של טיול פרטי עליכם לתכנן את המסלול ושאר היבטי הטיול לבד. אמנם אפשרות זאת מצריכה יותר תשומת לב והכנה מדוקדקת יותר לטיול, אך תכנון נכון ובמסגרת אינטימית שכזו יכולה לגרום להנאה רבה לכל הצדדים.

    מה אורזים?

    בטרם אורזים מומלץ להכין רשימה מסודרת של הדברים להם זקוקים. כמו כן, ההמלצה היא להשתמש במזוודה עם גלגלים וידית נשלפת ולשים לב כי המזוודה לא כבדה מדי ונוחה לנשיאה. 

    לקראת הטיסה מומלץ להכין תיק רפואי ועזרה ראשונה, שיכלול את תרופות המטייל, עותקים רפואיים של מסמכים חשובים שמעידים על מצבו הרפואי של האדם המבוגר, כגון צילומי רנטגן ואק"ג, רשימת טלפונים של הרופא המטפל, קופת החולים, רשימת תרופות, חברת הביטוח וטלפונים של בני המשפחה. את תיק התרופות כדאי לקחת איתך במהלך הטיסה ולא לשלוח במזוודה לבטן המטוס. ברם, אם חלק מהציוד עשוי ממתכות חדות, יתכן ועדיף להעבירו למזוודה ולהימנע מאי-נעימות עם אנשי האבטחה.

    יש להצטייד בלבוש נוח ובפרט בנעליים נוחות להליכה. מומלץ להיערך לתנאי חום וקור ולשים במזוודה ביגוד שיכסה את תנאי הטמפרטורה הצפויים בטיול. יש לבחון מה חשוב למהלך הטיול, ועל מה אפשר לוותר. טיול עם מזוודה כבדת משקל תפגום בהנאה שבטיול.

    הצטיידו בטלפון שפתוח לשיחות מחו"ל, עברו על פוליסת הביטוח וודאו כי היא עונה לצרכים של כל המשתתפים בנסיעה. מומלץ ליצור קשר מבעוד מועד עם חברת התעופה הן לצרכי הסדרי ניידות ואבזור מיוחד, יתכן ותדרשו למלא טפסים רפואיים ולהחתים את הרופא המטפל. במקרה והמטייל סובל מבעיות בלב, שאלו אם יש דפיברילטור על המטוס.

    אמנם ההכנה לטיסה דורשת תשומת לב, אך האושר של המטייל, ההפוגה מטרדות היום, וחיזוק הקשר עם המטייל, צפויות להעניק לכולכם חוויה שאין שנייה לה.