יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    מדריך סיוע במימון הטיפול בהורים

    אוגוסט 6, 2018
    // מערכת דנאל

    לא רק אתם מתבגרים, גם ההורים שלכם….לעיתים לצד הבינה המיוחסת לקשישים, נוספים גם מחלות וקשיים תפקודיים. הדורשים התייחסות וטיפול מיוחד. קשיים אלו, לעיתים באים לידי ביטוי במידת התלות של הקשיש בעזרת אדם נוסף, בציוד ובתרופות. וכאשר הקושי התפקודי גובר, נדרשים הקשישים לשנות את מקום מגוריהם ולעבור להתגורר בבית אבות.

    לצרכיו החדשים של האדם המבוגר עלות כספית, שלא תמיד נמצאת בשפע, בעת זו, נדרשים הקשיש ובני משפחתו לחפש אחר מקורות סיוע נוספים שיכולו להקל על המימון ולאפשר ליקירם אורח חיים איכותי ומכובד.

    סיוע במימון הטיפול בהורים המזדקנים מסופק על ידי שלושה גורמים מרכזיים, סיוע ממשלתי, ציבורי, סיוע פרטי וסיוע התנדבותי. לרוב, הסיוע  אינו מספק מענה מלא לצרכים, כגון: מימון תרופה שאינה בסל הבריאות, אך הוא מצמצם את ההוצאות בסעיפים אחרים.  

    סיוע ממשלתי/ציבורי

    כאמור, חלק ממימון הטיפול בהורה, מיושם באמצעות הקטנת ההוצאה הכספית במקורות מהם ניתן סיוע והעברת התקציב הפנוי לסעיפי הוצאה אחרים. ההורים המזדקנים יכולים לפנות ולקבל הנחה בתשלומי הארנונה, הנחה בחשבון חשמל למקבלי השלמת הכנסה, פטור מתשלום אגרת הטלוויזיה והנחה בנסיעה בתחבורה ציבורית.

    הביטוח הלאומי מסייע באמצעות חוק גמלת סיעוד ומאפשר מתן שירותי סיעוד להורים המזדקנים. שירותים אלה כוללים טיפול בצרכיו האישיים של הקשיש, במשק הבית ובהשגחה. בנוסף, מאפשר הביטוח הלאומי, לקשיש הזכאי לגמלת סיעוד ומעסיק מטפל צמוד, להמיר את גמלת הסיעוד בכסף ולשלם למטפל את שכרו באופן ישיר.

    שירותי הסיעוד מטעם הביטוח הלאומי, מסופקים באמצעות חברות סיעוד.

    מומלץ לתאם פגישת ייעוץ עם עובדת סוציאלית, בסניף דנאל הסמוך למקום מגורכם, בפגישה זו יוצגו בפניכם הדרכים לקבלת סיוע ומימון בטיפול בהורה המזדקן, כמו גם המהלכים שנדרש  לבצע בכדי לממש את זכויותיהם.

    "הצרכים החדשים של האדם המבוגר עולים כסף, שלא תמיד נמצא בשפע, וזה הזמן לאתר מקורות סיוע חיצוניים, שיכולים להקל על המשימה ולאפשר אורח חיים מכובד"

    סיוע פרטי

    רבים מהקשישים מחזיקים בביטוחים פרטיים, חשוב לאתר את הביטוחים והפוליסות הרלבנטיות, בכדי לאפשר לקשיש למצות את זכויותיו.  

    בנוסף, מומלץ לבדוק האם הקשיש מבוטח בביטוח סיעודי באמצעות  קופת החולים,  ביטוח זה עשוי במקרים מסוימים לכסות את מרבית הוצאות הסיעוד.

    סיוע התנדבותי

    קיימות עמותות רבות השמחות לסייע במגוון שירותים, כגון: השאלת ציוד רפואי והסעות לבתי חולים לשם קבלת טיפולים.

    סניפים של עמותות אלו  פרוסים ברחבי הארץ  ויכולים לסייע בהכוונה ובייעוץ למטופל ולמשפחתו במגוון נושאים.