יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    מי זכאי לגמלת סיעוד

    // מערכת דנאל
    נובמבר 4, 2019

    השינויים במצבם הבריאותי והמנטלי של בני הגיל השלישי מעוררים שאלות רבות. מה האפשרות לקבל טיפולים סיעודיים וכיצד ניתן לקבל גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי?

    איזה שירות מתאים לכם? להלן המידע הנדרש למי זה מגיע ובאילו תנאים

    אמנם לרפואה יש יתרונות של הארכת חיים אך ככל שתוחלת החיים עולה, כך גם גדל הסיכוי שאנשים יהיו יותר סיעודיים מאשר בעבר, אם בגלל מחלות דמנציה למיניהן שמאפיינות את הגיל המבוגר ואם בגלל ירידה כללית ביכולות הגופניות של קשישים ושל אנשים שאינם פעילים במידה רבה כמו בעבר. הסיכון גובר כאשר הם נפגעים ביכולותיהם לטפל בעצמם ולדאוג לרווחתם, וזה כבר הרבה יותר משמעותי אצלם.

    מהו טיפול סיעודי ומהי גמלת סיעוד?

    טיפול סיעודי הוא טיפול הניתן לקשישים המתקשים לתפקד בעצמם ולבצע את התפקוד היומי, ללא קבלת עזרה של אדם אחר,  הסיוע מסופק להם על ידי  בני משפחה, או מטפלים זרים או ישראלים. הענקת גמלת סיעוד היא אמצעי נוסף שניתן להיעזר בו בכדי לאפשר לקשישים להמשיך ולהתגורר בביתם, למרות הירידה בתפקודם

    למי היא ניתנת?

    קצבת סיעוד ניתנת לאנשים קשישים, תושבי ישראל, שהם כבר בגיל פרישה ומעבר לכך, שגרים בביתם או בבית המשפחה ונדרשת להם עזרה  של אדם אחר בביצוע פעולות יומיות כמו הליכה, לבישת בגדים ,טיפול בהפרשות , אכילה בישול וכדומה.

    עוד נכללים בהגדרת הגמלה הסיעודית גם אנשים שחייבים להשגיח עליהם כדי לשמור על הבטיחות שלהם או לשמור כי לא יפגעו בעצמם או באחרים. לדוגמא: במקרים של קשישים המאובחנים  כחולים במחלות דמנטיות כמו אלצהיימר.

    גמלת סיעוד

    האם מקבלים טיפול סיעודי או גמלת סיעוד?

    גמלת סיעוד היא גמלה המסופקת באמצעות שירותים או כגמלה כספית , אך במהותה, היא איננה רק גמלה כספית, רק קשישים התלויים במידה מועטה בעזרה של אדם אחר או קשישים המעסיקים עובד זר, יוכלו לקבל גמלה כספית מלאה, ללא שילוב של שירותים נוספים.

    קיימות שש רמות זכאות לגמלת סיעוד הנקבעות לפי רמת התפקוד של הקשיש. ככל שמידת התלות של הקשיש באדם אחר תהיה גבוהה יותר, כך רמת הגמלה והיקף השירותים שיקבל יהיו גבוהים, ומותאמים למצבו התפקודי.

    מהם השירותים הניתנים לאדם הזכאי לגמלת סיעוד?

    הרמות מאפשרות לכם לבחור את השילוב שמתאים לכם, כמו טיפול סיעודי בבית הקשיש,  ביקור במרכז יום, או שירותים שונים שמותאמים למצבכם, כמו קבלת  מוצרי ספיגה ושירותי כביסה והתקנת לחצן מצוקה. ניתן לשלב בין השירותים השונים, וכן בין טיפול אישי לגמלה כספית.

    התנאים לקבלת גמלת סיעוד ?

    • אתם זכאים אם אתם תושבי ישראל בגיל פרישה.
    • הגמלה נקבעת גם לפי מבחן הכנסה ומצב משפחתי.
    • עמידה במבחן תלות הבוחן עד כמה אתם זקוקים להשגחה ולעזרה בביצוע פעולות יומיומיות כמו: להתלבש, להתרחץ, לאכול, לעשות צרכים, ללכת ולשבת, לבשל ולאכול. נוסף על כך, אם אתם יכולים להתנהל בבית מבלי לסכן את עצמכם ואת אחרים.
    • מי שגר בביתו או בדיור מוגן זכאי לגמלה, וגם מי שנמצא במחלקה לעצמאים או תשושים במוסד סיעודי. מי שמאושפז במחלקות מסוימות בבית חולים גריאטרי ציבורי לא זכאי.
    • מי שאינו מקבל גמלה סיעודית ממשלתית נוספת, זכאי לגמלה.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*