יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    חוק סיעוד ביטוח לאומי

    חוק הסיעוד - שירותי מטפלת בבית

    קשה לראות את האנשים היקרים לנו, מתקשים בפעולות היום יום, כמו להתקלח, להתלבש או לאכול לבד. באמצעות חוק סיעוד ביטוח לאומי, מסייעת המדינה לקשישים שזקוקים לעזרה בביצוע מטלות היומיום וקושי בתפקוד, אך מעוניינים להישאר לגור בביתם. הקשישים העומדים בקריטריונים לקבלת גמלת סיעוד, זכאים לקבל את הגמלה, במימון מלא של הביטוח הלאומי.

    את גמלת הסיעוד לא מקבלים באמצעות קצבה, אלא מקבלים בדמות שעות טיפול של מטפלת, המגיעה אל בית הקשיש ומסייעת לו בפעולות היומיומיות.

    לדנאל סיעוד, חברת הסיעוד הגדולה והותיקה בישראל, רישיון מהמוסד לביטוח לאומי ומשרד העבודה והרווחה, לספק שירותי טיפול לקשישים הזכאים לקבלת גימלת סיעוד לפי חוק ביטוח לאומי.
    כבר מעל 45 שנה, אנו מעניקים שירות מידי חודש לכ 35,000 קשישים בכל הארץ, במסגרת חוק הסיעוד של הביטוח הלאומי. אנחנו בדנאל סיעוד, מעסיקים עשרות אלפי עובדים סוציאליים, אחיות ומטפלות, הנבחרים בקפידה, על ידי הסגל המקצועי שלנו.

    המטפלות המקצועיות של דנאל

    אנחנו בדנאל מאמינים, כי לכל מטופל יש אופי שונה, רצונות וצרכים שונים, לכן אנו שמים דגש על הצרכים הייחודיים של כל מטופל וכל משפחה הזקוקה לנו.
    המטפלות המועסקות על ידינו, נבחרות על ידי אנשי המקצוע המיומנים של החברה ועוברות הכשרה מיוחדת ומקיפה.

    ההתאמה בין המטפלת לקשיש נעשית על סמך היכרות עם שני הצדדים, בחינת צרכי הקשיש והקשבה לרצונותיו, על מנת להגיע להתאמה הטובה ביותר בין המטפל לקשיש כגון: שפה, ארץ מוצא, מין, גיל, דת וכדומה.
    שלבי האיתור, ההשמה והמעקב נעשים באמצעות עובד מקצועי תוך התחשבות ותיאום מתמיד עם בני המשפחה.

    הפעולות בהן תסייע המטפלת לבן המשפחה שלכם

    התנאים לקבלת גמלת סיעוד

    כדי להגיש בקשה לקבלת גמלת סיעוד, חשוב שתדעו מהם הקריטריונים לקבלת הגמלה מטעם הביטוח הלאומי:

    • עמידה בתנאי הסף – על הקשיש לחצות את גיל הפרישה ולהיות תושב ישראל.
    • מגורים – גמלת הסיעוד מיועדת לקשישים שגרים בביתם או בדיור מוגן.
    • הכנסות – גמלת הסיעוד תינתן לקשישים בעלי רמת הכנסות מסוימת, ובמידה ורמת ההכנסות גבוהה מהקריטריונים יחושבו בהתאם שעות הטיפול.
    • קצבאות נוספות – גמלת הסיעוד תינתן לקשישים אשר אינם מקבלים קצבת שירותים מיוחדים מביטוח לאומי או קצבה ממשרד הביטחון.

    רוצים לבדוק האם בן המשפחה שלכם זכאי לגמלה? הכנסו אל מחשבון הזכאות לגמלת סיעוד

    שרות טרום סעוד

    אנחנו בדנאל, מעניקים ללא תשלום, שירות "טרום סיעוד" המעניק לכם שעות טיפול בבית הקשיש, טרם קבלת האישור לגמלת הסיעוד מטעם ביטוח לאומי.
    במסגרת שירות "טרום סיעוד", נבצע השמה מיידית של מטפלת בביתו של הקשיש, עד לקבלת אישור הזכאות של הביטוח הלאומי.
    באמצעות שירות "טרום סיעוד", בן המשפחה שלכם מקבל באופן מיידי, טיפול המותאם לצרכיו על ידי מטפלת מקצועית, עוד בטרם אושרה הבקשה ובלי המתנה לקבלת התשובות.

    השירות כפוף להערכה מקצועית המבוצעת על ידי הצוות המקצועי שלנו.
    במידה והקשיש לא ימצא זכאי לגמלת סיעוד או במידה והשירותים הניתנים במסגרת גימלת סיעוד אינם עונים על כל צרכיו, לא תידרשו לשלם בעבור השירות רטרואקטיבית, ובן המשפחה שלכם יוכל לקבל המשך או הרחבת שעות טיפול, באופן פרטי.

    מבחן התלות של ביטוח לאומי

    לאחר שתגישו תביעה לגמלת סיעוד במוסד לביטוח לאומי, ונמצא שבן המשפחה שלכם עומד בתנאים לקבלת שירותי טיפול, הוא יידרש לעבור מבחן לבדיקת תפקודו ומידת התלות שלו בעזרת הזולת. מבחן זה, הנקרא גם "מבחן התלות", ייערך ע"י נציג המאושר לבדיקה זו מטעם הביטוח הלאומי.
    צפו בסרטון מבחן תלות על מנת להתרשם מהאופן בו נערכת בדיקת התלות, ממה היא מורכבת ועל מה כדאי לשים דגש בטרם ניגשים למבחן.

    סרטון מבחן התלות
    יצירת קשר